Campervans van Etrusco: Nu ook als 4x4

• CV 600 DF 4x4: Nieuw Ford model
  • Eerste leveringen in Nederland vanaf zomer 2023
  • Vanaf nu te bestellen

Met de 4x4-variant van de onlangs gelanceerde CV 600 DF breidt Etrusco, een merk van de Erwin Hymer Group, zijn productportfolio vanaf 2023 uit en biedt nu nog meer keuze uit campermodellen op basis van Ford. De indeling van de nieuwe camper is gebaseerd op de CV 600 DF. De intelligente vierwielaandrijving zorgt voor nog meer rijdynamiek en reisplezier buiten de gebaande paden. Het detecteert autonoom het wegdek en activeert automatisch de krachtverdeling naar alle assen. Vrijheid met optionele aanhangwagenkoppeling: de nieuwe Campervan trekt met gemak tot 2,8 ton aanhangergewicht. Binnen de nog steeds krappe leveringssituatie moet het nieuwe Ford-model - naast de Fiat Ducato-modellen - de beschikbaarheid van voertuigen verbeteren en kan nu worden besteld.

Vrijheid en flexibiliteit met de nieuwe vierwielaandrijving

De CV 600 DF campervan, die net dit jaar werd geïntroduceerd, krijgt er een interessant zustermodel bij in de vorm van de nieuwe 4x4 variant, die nog meer flexibiliteit met zich meebrengt. Etrusco is ook blij met de verdere uitbreiding van de Ford-modellen, die met hun opvallende maar bescheiden lijnen het Etrusco-portfolio ook visueel versterken. "De nieuwe op 4x4 gebaseerde Ford Transit is niet alleen visueel aantrekkelijk. Hij combineert ook moderne designlijnen met het bijbehorende comfort aan boord. Met de nieuwe versie met vierwielaandrijving is het een echte allrounder. Tegelijkertijd voldoet hij aan onze eis van een goede prijs-kwaliteitverhouding", aldus Christian Striebel, directeur van Etrusco GmbH.

Veel flexibiliteit: interessante configuratiemogelijkheden

Natuurlijk zijn er diverse upgrade-opties beschikbaar om het voertuig individueel te configureren. Tot de optionele extra's behoren de nieuwe Combi 6 E verwarming met digitaal bedieningspaneel, kabelvoorbereiding voor zonnepanelen, een tweede opbouw accu en een verwarmde en geïsoleerde vuilwatertank. Daarmee is het 4x4-model ideaal uitgerust voor zelfvoorzienende avonturen in de natuur.

Stijlbewuste kampeerders kiezen het "type x" pakket, met het moderne Emilia woongedeelte ontworpen door Italiaanse ontwerpers, de heldere hoogglans "Magnolia" kast fronten en speciale "type X" bestickering van binnen en buiten. Net als het gewone model CV 600 DF verschijnt de 4x4 Campervan in nieuwe kleurvarianten met Ford's metallic lak in "Agate Black Metallic" of "Grey Matter". Talrijke opties, een aantrekkelijk exterieur en technische upgrades zijn al opgenomen in het uitgebreide optie pakket genaamd "Complete Selection".

Aantrekkelijke motorvarianten

Analoog aan de al voorgestelde camper op Ford-chassis biedt Etrusco op de Ford Transit 2.0 l EcoBlue het model met vierwielaandrijving aan met een standaard 96 kW (130 pk) motor en handgeschakelde 6-versnellingsbak. Een interessante en populaire variant is de krachtigere versie met 125 kW (170 pk). Assistentiesystemen die al tot de standaarduitrusting behoren, zoals crosswind- en hill start assist, cruise control en noodremondersteuning, zorgen voor een bijzonder niveau van veiligheid en comfort. Optioneel leverbaar en veelgevraagd: een vaste trekhaak incl. TSC op het 4x4 model met een technisch toegestaan trekvermogen tot 2,8 ton. Naast de fietsendrager biedt dit nog meer mogelijkheden voor het vervoer van grotere vrijetijdsuitrustingen, zoals een eigen boot.

Bewezen concept: design en functionaliteit gecombineerd

Dankzij de compacte buitenmaten van 2,06 m breedte en 5,98 m lengte, die we kennen van de CV 600 DF, is de nieuwe campervan ideaal voor avonturen in grote steden of reizen naar afgelegen gebieden. Zoals alle moderne campersvans van Etrusco staat de CV 600 DF 4x4 voor dynamisch en stijlvol reizen. Het voertuig is erg populair door zijn combinatie van huiselijke sfeer, ruim interieur met lichte en moderne woonruimtes en zijn compacte buitenafmetingen. Het nieuwe 4x4-model is vanaf januari 2023 verkrijgbaar in Duitsland. Andere landen volgen binnenkort. Qua prijs blijft Etrusco zich oriënteren op het instapprijssegment. De voertuigen van Etrusco worden geproduceerd in een van de modernste productielocaties van de Erwin Hymer Group in Italië.

Alle afbeedingen zijn in hoge resolutie beschikbaar in het Etrusco Mediacenter.

Lengte | Breedte | Hoogte (cm): 598 | 206 | 284
Basismotorisering Vermogen kW (pk): 96 kW | 130 pk

Over Etrusco

Het merk Etrusco staat voor betrouwbare campers met een mediterraan, modern design en een eerlijke prijs-kwaliteitverhouding. Hoogwaardige materialen en een stijlvol design in het interieur en exterieur onderscheiden de Etrusco modellen. Flexibel, vrij en onafhankelijk reizen wordt een aangename ervaring met Etrusco. Etrusco rondt het instapsegment van de Erwin Hymer Group af. De Etrusco campers worden in San Casciano nabij Florence in Italië geproduceerd.

Erwin Hymer Group

Erwin Hymer Group is een 100 procent dochter van THOR Industries, een van 's werelds grootste fabrikanten van recreatieve voertuigen met meer dan 32.000 werknemers wereldwijd. Erwin Hymer Group verenigt aanbieders van campers, caravans en accessoires, en ook verhuur- en financieringsmaatschappijen, onder één dak. Tot Erwin Hymer Group behoren de camper- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Compass, Dethleffs, Elddis, ERIBA, Etrusco, HYMER, Laika, LMC, Niesmann+Bischoff, Sunlight en Xplore, de verhuurbedrijven Crossrent, McRent en Rent Easy, chassisbouwer Goldschmitt, onderdelenleverancier Movera en het reisportaal FREEONTOUR. Meer informatie is beschikbaar op www.erwinhymergroup.com.

Etrusco GmbH
Ölmühlestraße 6