Noviteiten voor het modeljaar 2023

• Twee halfintegrale modellen op Ford Transit
  • Nieuw model optie met face-to-face zitgroep
  • T 7.3 QCF en T 7.3 SCF beschikbaar
  • Ontdek meer op de nieuwe website van Etrusco

Binnen de wisseling van het modeljaar introduceert Etrusco nog twee indelingsvarianten op basis van Ford. De semi-geïntegreerde modellen met tegenoverliggende zitgroep en versies met eenpersoons- of queensbed zijn per direct verkrijgbaar bij de dealers van Etrusco. Vanwege de gespannen aanbodsituatie breidt Etrusco zijn camperuitvoeringen met Ford verder uit. De nieuwe halfintegrale modellen overtuigen door moderne en krachtige rijcombinaties en talrijke upgrade-opties en moeten de verfijnde en moderne designstijl van het merk voortzetten.

Halfintegraal op Ford met face-to-face concept

Met de twee nieuwe modellen, de Etrusco T 7.3 SCF en T 7.3 QCF, wordt het gamma halfintegrale voertuigen uitgebreid. De voertuigen zijn met name ontworpen voor reizigers die waarde hechten aan een groot ruimtegevoel: Beide halfintegralen bieden met een lengte van 7,34 m en een breedte van 2,32 m voldoende ruimte en een aangename sfeer. De hoogtepunten zijn zeker het open uitzicht, het moderne woongedeelte en het afscheidbare slaapgedeelte.

Nieuw bij de halfintegrale modellen van Ford is de face-to-face zitgroep. Twee tegenover elkaar staande zitbanken vormen samen met de cabinestoelen en een functionele eettafel het woon- en eetgedeelte.  Hierdoor ontstaat een echt "XXL-loungegevoel". De nieuwe indeling zorgt voor een gezellige en comfortabele sfeer in het voertuig. De uitstraling van de twee nieuwe modellen wordt afgerond door de ruime badkamer met tegenoverliggende en gescheiden douche, de ergonomisch ingedeelde keuken met groot werkblad, een ruime garage achterin met grote opbergdeur en de uitgebreide standaarduitrusting.

Verschillen tussen de modellen: twee eenpersoonsbedden of queensbed

Er werd veel belang gehecht aan de functionaliteit en het intelligente ruimteontwerp van de modellen. Daarom zorgt een schuifdeur in het slaapgedeelte voor nog meer privacy en een rustige nachtrust. In de T 7.3 SCF bieden twee eenpersoonsbedden tot 2,07 m lang en 0,76 m breed gezellige, gescheiden slaapruimtes. Beide bedden kunnen eenvoudig tot een tweepersoonsbed worden omgebouwd, zodat een royaal ligoppervlak van maximaal 2,10 m breed ontstaat.

In het alternatieve model T 7.3 QCF maakt een groot queensbed achter in het voertuig optisch indruk en zorgt voor bijzondere slaapmomenten op 1,92 m x 1,48 m. Indirecte Ledverlichting onderstreept het moderne ruimtegevoel. In beide modelvarianten kan optioneel een hefbed in het achterste gedeelte worden geïntegreerd. Met een bed oppervlak van 1,95 x 1,41 m kunnen extra gezinsleden en vrienden dan een bijzondere slaapplaats vinden. Met het hefbed en de bedombouw van de zitgroep kunnen in de nieuwe modellen tot vijf personen slapen.

Kenmerken en motoropties van de halfintegrale modellen

De drie grootste modellen Etrusco T 7.3 SF, Etrusco T 7.3 QCF en Etrusco T 7.3 SCF hebben als basis de Ford Transit. Alle halfintegrale modellen van Etrusco hebben standaard een 96 kW (130 pk) 2,0 l EcoBlue-motor aan boord en kunnen optioneel worden geconfigureerd met 114 kW (155 pk) en een automaat. Talrijke voorzieningen behoren al tot de standaarduitrusting: Crosswind en Hill Start Assist, Start&Stop-functie, cruise control en Safety Brake Assist. Naast de bekende veiligheidssystemen zoals ABS met elektronische remkrachtverdeling (EBD), ESP (elektronisch stabiliteitsprogramma) en TCS (traction control) zorgen zij voor veiligheid en rijcomfort.

Een "allround” optie pakket kan op verzoek aan alle Ford-modellen worden toegevoegd. De "Complete Selection" omvat diverse voorzieningen zoals lichtmetalen 16" lichtmetalen velgen, inlegramen en het multimediapakket met entertainmentsysteem en achteruitrijcamera. Populair bij stijlbewuste reizigers is de opvallende "type x" designlijn. Het aanvullende pakket biedt hoogglanzende kastfronten, de moderne "Emilia"-bekleding en mooie exterieuraccenten als optionele uitrusting voor alle modellen.

Digitaal configureerbaar op nieuwe website

De nieuwe modellen zijn nu ook te configureren via de Etrusco-website. Het bedrijf heeft besloten om voor het nieuwe modeljaar zowel de digitale aanwezigheid als het merkimago aan te passen. "We volgen hiermee de kern van ons merk, om design te leven en onze producten en ook de communicatie ervan voortdurend aan te passen.  Talloze camperaars zijn nu in heel Europa onderweg met Etrusco-modellen. Wij leggen deze reismomenten nu beter vast en brengen ze met onze nieuwe website naar buiten", zo omschrijft Christian Striebel, directeur van Etrusco GmbH, het.

De afgelopen jaren heeft Etrusco als jong en dynamisch merk nieuwe wegen ingeslagen op het gebied van marketing, met name op het gebied van digitalisering. "Dit is waar we ons in de toekomst op willen blijven richten", zegt Philipp Lahl, Teamleider Marketing & Communicatie bij Etrusco. "Met Etrusco hebben we sinds de oprichting van het merk nieuwe wegen ingeslagen, en niet alleen op het gebied van design. Onze vernieuwde website met zijn nieuwe look en uitstraling is bedoeld om het selecteren en configureren van voertuigen te vergemakkelijken." Zeker gezien de huidige marktsituatie ligt de focus op het intensiveren en optimaliseren van de kwaliteit van advies en service. Zowel digitaal als bij de dealers in de showroom.

Over Etrusco

Het merk Etrusco staat voor betrouwbare campers met een mediterraan, modern design en een eerlijke prijs-kwaliteitverhouding. Hoogwaardige materialen en een stijlvol design in het interieur en exterieur onderscheiden de Etrusco modellen. Flexibel en onafhankelijk reizen wordt een aangename ervaring met Etrusco. Etrusco rondt het instapsegment van de Erwin Hymer Group af. De Etrusco campers worden in San Casciano nabij Florence in Italië geproduceerd.

Erwin Hymer Group

Erwin Hymer Group is een 100 procent dochter van THOR Industries, een van 's werelds grootste fabrikanten van recreatieve voertuigen met meer dan 32.000 werknemers wereldwijd. Erwin Hymer Group verenigt aanbieders van campers, caravans en accessoires, alsmede verhuur- en financieringsmaatschappijen, onder één dak. Tot Erwin Hymer Group behoren de camper- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Compass, Dethleffs, Elddis, ERIBA, Etrusco, HYMER, Laika, LMC, Niesmann+Bischoff, Sunlight en Xplore, de verhuurbedrijven Crossrent, McRent en Rent Easy, chassisbouwer Goldschmitt, onderdelenleverancier Movera en het reisportaal FREEONTOUR. Meer informatie is beschikbaar op www.erwinhymergroup.com.

Etrusco GmbH
Ölmühlestraße 6