Innovatie bij Etrusco Campervan op basis van Ford Transit

• Meer slaapcomfort dankzij de innovatieve "xFlip" verlengconstructie
  • Première op de Caravan Salon Düsseldorf
  • Vanaf modeljaar 2024 standaard verkrijgbaar

Leutkirch, 21 augustus 2023 - Camperfabrikant Etrusco brengt met de innovatie xFlip een revolutie teweeg in het slaapgedeelte van zijn Ford Campervan modellen, waardoor in de kleinste ruimte een totaal ligoppervlak van maar liefst 2,29 meter ontstaat. De nieuw ontwikkelde, uitklapbare uitbouw wordt voor het eerst gepresenteerd op de Caravan Salon Düsseldorf van 25 augustus tot 3 september 2023. Met de xFlip wordt het slaapoppervlak in het dwarsbed met 37 centimeter vergroot - een plus aan comfort, vooral voor lange reizigers. De verlenging aan de achterzijde wordt vanaf modeljaar 2024 standaard gemonteerd op de CV 600 DF 4x4.

Comfort dankzij innovatie

"Zoals zo vaak komen goede ideeën voort uit de uitwisseling van ideeën met anderen - in ons geval was dat de gesprekken met onze klanten. We wilden nog meer comfort creëren in het slaapgedeelte van de nieuwe Ford Campervan modellen - vooral voor lange reizigers," zegt Christian Striebel, Managing Director van Etrusco GmbH. "We waren ontevreden over de vorige oplossingen op de markt. Om redenen van comfort en handling, maar ook om visuele redenen," voegt Striebel toe. De slaapuitbreiding is ontwikkeld en getest in Duitsland. Standaard wordt de xFlip vanaf herfst 2023 ingebouwd in de fabriek van de Erwin Hymer Group in San Casciano/Italië.

Het innovatieve vouwmechanisme vergroot het ligoppervlak met 37 centimeter in slechts een paar stappen. De uitbreiding kan heel eenvoudig in het voertuig worden ontgrendeld met een hendel. Binnen enkele seconden ontvouwt de xFlip zich tot zijn volledige grootte en biedt zo nog meer comfort 's nachts op een totaal ligoppervlak van 2,29 meter. Met twee handbewegingen is de slaapverlenging weer ingeklapt.

Gegarandeerd slaapcomfort in het dwarsbed

"We hebben over elk aspect zorgvuldig nagedacht, altijd met het doel om een constante rustgevende en comfortabele slaapomgeving te creëren. De ontwikkeling van een nieuw matras voor de verlenging van het slaapgedeelte was dan ook een logisch gevolg," zegt Sandra Marinaro, Product Manager bij Etrusco. "De op 4x4 gebaseerde Campervan modellen zijn momenteel erg gewild. Met de xFlip profiteren reizigers nu van nog meer comfort," verzekert Marinaro.

De xFlip wordt vanaf 2024 standaard ingebouwd

De CV 600 DF 4x4 wordt vanaf modeljaar 2024 standaard uitgerust met deze innovatie. De eerste leveringen worden al in de herfst van 2023 verwacht. De instapprijs van de Campervan op basis van 4x4 is 88.590 EUR.

Alle foto's zijn in hoge resolutie beschikbaar in het Etrusco Mediacenter.

Alle afbeedingen zijn in hoge resolutie beschikbaar in het Etrusco Mediacenter.

Over Etrusco

Het merk Etrusco staat voor betrouwbare campers met een mediterraan, modern design en een eerlijke prijs-kwaliteitverhouding. Hoogwaardige materialen en een stijlvol design in het interieur en het exterieur onderscheiden de Etrusco-modellen. Mobiel en onafhankelijk reizen wordt een waar genoegen met Etrusco. Etrusco rondt het instapsegment van de Erwin Hymer Group af. De Etrusco campers worden geproduceerd in San Casciano bij Florence/Italië.

Erwin Hymer Group

Erwin Hymer Group is een 100 procent dochter van THOR Industries, een van 's werelds grootste fabrikanten van recreatieve voertuigen met meer dan 32.000 werknemers wereldwijd. Erwin Hymer Group verenigt aanbieders van campers, caravans en accessoires, alsmede verhuur- en financieringsmaatschappijen, onder één dak. Tot Erwin Hymer Group behoren de camper- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Compass, Dethleffs, Elddis, ERIBA, Etrusco, HYMER, Laika, LMC, Niesmann+Bischoff, Sunlight en Xplore, de verhuurbedrijven Crossrent, McRent en Rent Easy, chassisbouwer Goldschmitt, onderdelenleverancier Movera en het reisportaal FREEONTOUR. Meer informatie is beschikbaar op www.erwinhymergroup.com.

Pers contact

Etrusco GmbH