Nieuwe Etrusco Vans en Halfintegrale op Transit-basis

• Twee Vans en vier nieuwe Halfintegraal modellen vullen het Etrusco aanbod aan.
  • Zorgeloos optie pakket: "Complete Selection" op alle Ford-modellen.

Aan het begin van het seizoen presenteert Etrusco talrijke nieuwe modellen op basis van de Ford Transit. Twee Vans en vier Halfintegralen op een Ford Transit chassis vullen de bestaande modellen aan en zijn bedoeld om de algemene krappe bevoorrading te verbeteren. Met de nieuwe lanceringen groeit het assortiment van het merk Etrusco tot in totaal 26 producten. Deze omvatten: vijf Campervans, twee Vans, twaalf Halfintegralen, vijf integralen en twee Alkoofmodellen. De eerste leveringen zijn al gepland voor april 2022.

Van citytrip tot strandleven: nieuwe Vans op Ford chassis met een opvallende verschijning

De Van modellen van Etrusco voldoen aan verschillende reisbehoeften tegen een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Vooral de breedte van slechts 2,14 m maakt de Van tot compacte en dynamische reisgenoten die alles bieden wat u nodig hebt om actief te reizen. De eerste modellen worden vanaf april 2022 geleverd.

De nieuwe Etrusco Van modellen V 5.9 DF en V 6.6 SF op Ford chassis zijn standaard uitgerust met de 96 kW (130 pk) 2.0 l EcoBlue motor en kunnen optioneel worden geconfigureerd met 125 kW (170 pk) en automaat. Beide maken indruk met hun wendbare uiterlijk en zetten het typisch modern-elegante Etrusco-design voort in het interieur. De uitgebreide standaarduitrusting en hoge materiaalkwaliteit zijn in beide voertuigen terug te vinden, evenals het uitzonderlijke gevoel van ruimte dankzij de open indeling. De functionele Vario-badkamer, de grote garage achterin en de praktische keuken maken het pakket compleet. Een comfortabel dwarsbed met een lengte van ca. 1,9 m en een breedte van ca. 1,40 m zorgt voor het nodige comfort in de V 5.9 DF. De V 6.6 SF heeft twee comfortabele eenpersoonsbedden met een lengte van ongeveer 1,94 m en een breedte van maximaal 0,79 m.

Ook Halfintegralen op het Ford chassis

De drie grootste nieuwe modellen, Etrusco T 7.3 SF, Etrusco T 7.3 QCF en Etrusco T 7.3 SCF, zijn gebouwd op de Ford Transit met laag chassis. Ze beschikken ook over de 96 kW (130 pk) 2.0 l EcoBlue motor en kunnen optioneel ook worden geconfigureerd met 118 kW (160 pk) en automaat. Ze maken indruk met een royale indeling op een totale lengte van ongeveer 7,34 m. De moderne leefruimte biedt samen met de comfortabele L-vormige keuken en een ruime badkamer met douche een extra "feel-good" sfeer. Bijzonder populair en reeds opgenomen in de standaarduitrusting is de 140-liter koelkast. Terwijl het model T 7.3 SF een ruime zitgroep als een semi-dinette heeft, creëert een face-to-face zitgroep in de T 7.3 QCF en T 7.3 SCF een echt "XXL lounge gevoel". Alle modellen bieden een ruime badkamer om zoveel mogelijk ruimte en privacy te creëren in de sanitaire ruimte. Extra bergruimte en moderne designaccenten ronden het geheel af. De nieuwe modellen zullen beschikbaar zijn vanaf eind zomer 2022.

Een ander model, de Etrusco T 6.9 SF, zal het gamma halfintegrale modellen vanaf april 2022 uitbreiden. Alleen, met z'n tweeën of met het gezin: de nieuwe halfintegraal is ontworpen om op een lengte van 6,98 meter veel leef- en genietruimte te bieden. Twee eenpersoonsbedden van elk 1,95 m lang en 0,80 m breed zorgen voor een goede nachtrust. Met een optioneel hefbed en bedombouw in de zitgroep kunnen tot 5 personen in het nieuwe model slapen. Een functionele Vario-badkamer en de moderne keuken met een royale koelkast van 137 liter laten niets te wensen over. Zoals bij alle Etrusco-modellen zijn de dakkasten en keukenladen voorzien van hoogwaardige soft-close systemen. De ruime garage biedt voldoende ruimte voor bagage en gebruiksvoorwerpen. Indirecte LED-verlichting onderstreept het moderne ruimtegevoel. Talrijke USB-oplaadmogelijkheden zorgen voor extra gemak. Optioneel kan aan alle Ford-modellen een "all-round zorgeloosheidspakket" worden toegevoegd. De zogenaamde "Complete Selection" omvat diverse voorzieningen zoals 16" lichtmetalen velgen, inlegramen en het multimediapakket met entertainmentsysteem en achteruitrijcamera.

Nieuwe modellen - modern design

Zo breidt Etrusco zijn modellenaanbod dit jaar al uit met zeven nieuwe producten, die ideaal op elkaar afgestemde oplossingen bieden voor de meest uiteenlopende eisen van de klant. "Modern, spannend, stijlvol - dat is de eis die wij stellen aan onze modellenreeksen", zo vat Etrusco-directeur Christian Striebel het samen. "Met moderne en krachtige aandrijvingscombinaties en interessante upgrade-opties creëren we een bijzonder hoog comfortniveau. De nieuwe modellen op Ford basis zetten ook de verfijnde en aantrekkelijke designstijl van ons mediterrane campermerk Etrusco voort," eindigt Striebel.

Over Etrusco

Het merk Etrusco staat voor betrouwbare campers met een mediterraan, modern design en een eerlijke prijs-kwaliteitverhouding. Hoogwaardige materialen en een stijlvol design in het interieur en exterieur onderscheiden de Etrusco modellen. Flexibel, vrij en onafhankelijk reizen wordt een aangename ervaring met Etrusco. Etrusco rondt het instapsegment van de Erwin Hymer Group af. De Etrusco campers worden in San Casciano nabij Florence in Italië geproduceerd.

Erwin Hymer Group

Erwin Hymer Group is een 100 procent dochter van THOR Industries, een van 's werelds grootste fabrikanten van recreatieve voertuigen met meer dan 32.000 werknemers wereldwijd. Erwin Hymer Group verenigt aanbieders van campers, caravans en accessoires, alsmede verhuur- en financieringsmaatschappijen, onder één dak. Tot Erwin Hymer Group behoren de camper- en caravanmerken Buccaneer, Bürstner, Carado, Crosscamp, Compass, Dethleffs, Elddis, ERIBA, Etrusco, HYMER, Laika, LMC, Niesmann+Bischoff, Sunlight en Xplore, de verhuurbedrijven Crossrent, McRent en Rent Easy, chassisbouwer Goldschmitt, onderdelenleverancier Movera en het reisportaal FREEONTOUR. Meer informatie is beschikbaar op www.erwinhymergroup.com.

Etrusco GmbH
Ölmühlestraße 6